Karel Hynek Mácha: Máj - rozbor k maturitě
Alois a Vilém Mrštíkové: Maryša - rozbor k maturitě
Nikolaj Vasiljevič Gogol: Revizor - rozbor k maturitě
Petr Bezruč: Slezské písně
Karel Jaromír Erben: Kytice
Co vlastně studium MBA obnáší?
Především je to studium managementu. Co se skrývá za pojmem management ?
Z velké řady definicí lze zobecnit 3 skupiny definic:
1) Management znamená umění dosahovat cíle organizace „rukama“ a „hlavama“ druhých
2) Management znamená zvládnutí plánovacích, organizačních, personálních a kontrolních
činností, zaměřených na dosažení soustavy cílů organizace
3) Management je soubor přístupů, názorů, doporučení a metod, které užívají vedoucí
pracovníci („manažeři“), k zvládnutí specifických činností („manažerských funkcí“),
směřujících k dosažení soustavy cílů organizace
Tato činnost se realizuje v prostoru a čase. Dosahování cílů má odpovídat požadavku účelnosti (“effectiveness“) a pak následně i účinnosti („efficiency“).
Studium managementu na MBA je učení se rozhodovacím přístupům a řešení problémů z praxe za pomoci aplikace teoretických znalostí. Během studia se proberou desítky případových studií, zkoumají se a řeší skutečné situace a aktuální problémy reálných firem. Uvedu příklad : v předmětu „ Manažerská rozhodnutí“ se musí v první řadě orientovat na přípravu kvalifikovaného manažerského rozhodnutí a ta vede přes analytickou a prognostickou činnosti, IS, vyhodnocování postupů a metod, z jejichž výsledků by měly vzejít závěry a hodnocení z hlediska nejen současných, ale především očekávaných budoucích rozvojových potřeb firmy.
Potom je třeba důsledně aplikovat jednoduchou metodu : vědět co chceš, stanovit si cíl, vědět jak chceš cíle dosáhnout, porovnat skutečnost se záměry a vyvodit závěry, věnovat pozornost příčinám neúspěchu, důkladně je rozebrat a hledat právě v nich rezervy. To jsou kroky k vytvoření nové strategie a k rozhodnutí „ jít do toho“ !
Jak studium MBA probíhá a jaká je struktura jeho studijního plánu?
Studijní plány všech akreditovaných programů u nás obsahují vždy povinné (core), volitelné (elective) předměty, zpracování Miniprojektu a Závěrečného projektu či Diplomové práce. Podle typu (formy) programu MBA se počet povinných a volitelných předmětů pohybuje v rozmezí 32-40. Výuka probíhá v českém a anglickém jazyce.
Povinné předměty jsou obsahem celého prvního a částečně i druhého a třetího semestru a poskytují studentům co nejširší znalosti a manažerské dovednosti. Jejich struktura je plně kompatibilní se zahraničními školami MBA. Obsahuje jak předměty základního managementu ( základy managementu, finance, účetnictví, marketing, statistika, kvantitavní metody, informační systémy atd.) tak i předměty „pokročilého“ managementu (management změny, strategie firmy, podnikatelská politika, strategická analýza a plánování atd.) Volitelné předměty se snaží odpovědět na specifické zájmy studentů a podniků a jsou neustále aktualizovány a doplňovány (např. obchodní jednání, manažerská kreativita, obchodní etika, obchodní právo, logistika a mnoho jiných). To vše dovoluje studentům blíže se specializovat na určitou vybranou problematiku.
V souladu s celkovou strategií této formy vzdělání cílem všech akreditovaných programů MBA v České republice je seznámit manažery ve zkrácené formě s nejnovějšími poznatky a celosvětovými trendy ve vybraných modulech manažerského vzdělání.
datum: 28.11.2006 | autor: Seminárky.cz
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.