Karel Hynek Mácha: Máj - rozbor k maturitě
Alois a Vilém Mrštíkové: Maryša - rozbor k maturitě
Nikolaj Vasiljevič Gogol: Revizor - rozbor k maturitě
Petr Bezruč: Slezské písně
Karel Jaromír Erben: Kytice
Martin
Protože má silný příběh a scénář
Slabinou dnešních filmů jsou scénáře. Tvůrci často sázejí na drahé a náročné audiovizuální efekty, ale zapomínají na základní esence filmu. Spielberg ale nezapomněl a tak Vás bude příběh držet přikované v křeslech do poslední minuty - rozrušené, smutné, zhnusené.
Protože nenadržuje
Ani jsem to nečekal, ale Spielberg nijak zvlášť izraelské straně nenadržuje. Snaží se formou dialogů podívat i na palestinský pohled na celý konflikt. Ukazuje, že žádný problém není černobílý a příčiny bývají hlubší než jak se na první pohled zdá.
Protože nekončí happyendem
Americký divák bude zklamán, poor one ;-) I tady se happyend nabízel. Díky Bohu tuale není a film taknedevalvuje...
Protože je skvěle technicky zpracovaný
Výtečná kamera, vhodné ladění barev a hlavně perfektní dobovost! Žádné LCD displeje v devadesátých letech jak jsme mohli vidět Sametových vrazích ;-)
Protože Spielberg
On ty filmy prostě umí... Ví přesně, kdy má příběh odlehčit humorem, kdy má zasadit brutální záběr, kdy vyvolat emoce, kdy použít velkorysý efekt. Všechno sedí, nic nepůsobí nepatřičně...
Na Mnichov by se mělo chodit místo hodin Dějepisu a Společenských věd. A to i přesto, že je v něm hodně syrových násilných záběrů. Násilí tu ale není jen tak, samoúčelně. Je tady proto, jelikož po teroristech a po bombách prostě utrhané ruce, prostřelené hlavy i jiné chuťovky zůstávají...
datum: 07.02.2006 | autor: Martin
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.